25 Kasım 2014 Salı

Nedir Bu Sangria Olayı. ?

İspanyolların.. Pardon Catalonların yerel içkisi. Catalon diyorum çünkü ispanyada yerel halk 2 ye ayrılmış durumda. Catalunya ve ispanya olarak. Birbirlerinden zerre hazetmeyen insanlar bunlar.
Neyse aralarındaki siyasi çekişme beni ilgilendirmiyor diyebilirim.
5 günlük Barcelona seyahatimde şu ünlü üçlüyü deneme şerefine nail oldum.
Tapas, paella ve sangria.. Tapas bildiğiniz meze çeşitlerine verdikleri ad. Ancak gel gelelim bizim haydarinin efendime söylim şakşukanın yerini asla tutmaz. Paella ise deniz ürünlerinden yapılan pilavlı bence tadı iğrenç bir yemek. Sangria da bir çeşit şarap..
Bol buz ve meyve parçaları ile içilen sürahi ile servis edilip leğen gibi bardakta pipetle içtiğiniz zaman tad veren ama acaip kafa yapan bir içki. Kafa yaptığınıda anlamıyorsunuz ya o ayrı.
Sangira yı bol limon ve bol buz ile denedim. Tatlı bir içki ama fena çarpıyor. Hoşumada gitti.
Ve avrupaya gitmiş her türk gibi yurduma nasıl sokarımın yollarını düşünmeye başladım. 3 şişe aldım. Otelin havlularına sardım sarmaladım. Uçağa valizi kazasız belasız verdikten sonra dua etmeye başladım. “Umarım başlarına bişey gelmez.”
Yetmedi hava alanındanda 1 şişe daha el bagajı yaparak yurduma 4 şişe sangria, 1 bacardi mojito,1 absolut ile geldim. Valizden sağ sağlim çıktıkları için çokta mutlu oldum. Aldığım sangiraların orada içtiklerimden olduğunu ümit ediyorum.
Gelelim sangria kafasına;
İçerken biz içine rom da kattık. Nasıl bir kafa olduğunu artık siz düşünün. Sanki dünya yuvarlak değil ve ben yer kürenin efendisi gibi hissettim kendimi. Sürekli bir gülme.. Enerji patlaması.. Mutluluk.. Keyif. Yani neredeyse pet şişelere koyup işyerinde yanıma getirmeye bile niyetlendim. Ama sarhoşta yapmıyor diyemem.
Şahsen ben barcelonada 2 sangriadan sonra “ arkadaşlar uçağım beni bekliyor gönlümün sultanına götürecek” diye taksi şöförüne “where is the taksim ?” diye bir soru yöneltmişim.
Taksi şoförünün bana verdiği cevapta “sultan süleyman ?” olmuş.
Kayıtlara geçip banada izlettiler ertesi sabah. Tabi gönlümün sultanı diye söylediğim muhteremin kim olduğunu allahtan söylememişim. Kızlar bana bayağı bi bozuk çaldı.
Bu tatlı sert ama fena çarpan içkiyi şuan içmeye kıyamıyorum bitecek diye. Aslında yurt dışındayken içmesi kolaydı yapacağın bi halt yok . Ama sangria kafası ile yurdumda yapamayacağım hiçbir delilik yok diye düşünmüyor değilim.
Düşünsenize..
Gazetelerin 2.sayfasında “ ağzıyla içemeyen genç bayan falancanın evinin önünde mesele adlı şarkıyı böğürürken güvenlik güçleri tarafından göz altına alındı”
Tam bi rezalet 
:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder